lördag 5 mars 2016

Semlor och gamla skåp...


Fridfull lördag i Odensvi, skidåkning, kälkåkning och semmelbak helt enkelt en härlig dag. Vad är det som gör att jag trivs så bra i kök? Det spelar egentligen ingen roll var jag är så är det köket som är det rum som jag trivs bäst i.  Det här köket med de gamla möblerna från Lima som ger karaktär åt rummet. Det  härliga slitaget av mycket spring i skåpen under många år, dörren känns len och mjuk mot handen och det är självklart att öppna den genom att sticka in fingrarna mellan dörrarna som så många andra gjort innan.


I hörnan vid skåpet, bland de gamla kuddarna kryper gärna både stora och små upp för en lugn stund och lite vila. Jag upplever alltmer värdet av att ha få saker som hittat hem istället för ett överflöd av prylar utan själ. Förändringen i rummet får istället ske med hjälp av ljus, växter och färger. Inte långt kvar nu innan innanfönstren kan tas ur igen och det fantastiska ljusspelet ses igen.

Nu ska jag gå på fågelholksjakt...

Inga kommentarer: