söndag 29 december 2013

Nött och gammalt...

Funktionellt och vackert, äntligen blev det dags att baka i min fina form från loppis i kraftig bleckplåt och med vackert mönster. Ibland kan jag verkligen fundera över en del saker som vi i handlar idag, är det utveckling eller...? Under några år har vi förbrukat ett antal bakformar i olika material och har de egentligen varit bättre än de här som det säkert bakats en mängd kakor i? 

Formen fylldes med en favorit Rosensdals saffranskaka med apelsin. I år hade vi inte den på julaftonen som vi brukar utan nu fick den sig en ny form så här i mellandagarna.
Och föresten hur många IKEA stolar går det på en gedigen gammal stol? Förstå mig rätt jag gillar IKEA men jag märker att jag får allt svårare för vårt sätt att konsumera allt ifrån kläder till möbler och fasta inredningar. Det känns varken hållbart eller särskilt lockande längre.
Ute är vacker  stjärnhimmel men snön dröjer..

1 kommentar:

Designe sa...

Hej! Önskar dig en god fortsättning på det nya året! Förstår dina tankegångar! Jag gillar oxå Ikea men köper nästan aldrig nåt förutom ljus då! :) Jag vill ha gammalt och slitet som har själ! Hittar mer och mer saker hemma som jag inte förstår varför jag köpt! Vet inte ens om jag ids sälja de på loppis utan kanske helt enkelt skänker bort det till nån som vill ha och till Erikshjälpen! Skulle va skönt att bli av med saker som bara stått länge utan att ha blivit använda!
Kram :)