fredag 22 november 2013

Gråväder och vinterlängtan...


Jag är en årstidsmänniska och nu längtar jag efter vinter jag känner mig väldigt nöjd med grå novemberdagar. Äntligen har det blivit lite luft i arbetsveckorna och tankarna på julen börjar dyka upp.
I år kommer vi att fira jul i Odensvi hela familjen med våra tre tjejer, deras pojkvänner, vårt lilla härliga barnbarn och fyra hundar. Jag ser verkligen fram emot att få göra jul i Odensvi och till nästa hleg smyger vi igång då behöver vi påbörja julstöket eftersom vi har julmarkand i caféet helgen efter.

Att ska jul i Odensvi är inte svårt de kraftfulla färgerna i det folkiga passar så bra till julen och tillsammans med fårskinn, lingonris och gransris så behövs det inte så mycket mer. Ska göra några besök på tradera för att se om julsakerna kan utökas men något riktigt fint.


Nu  tänder vi ljusen och gör fredag...

2 kommentarer:

Sabina sa...

Så underbart! Hittade nu till bloggen om caféet också. Det vore en av mina drömmar också, men jag skulle säkert aldrig våga satsa. Kanske senare i livet! Just nu är det alldeles för mycket med jobb, vardag och bygge... Skön juletid till er!

Designe sa...

Låter jättehärligt och så vackra bilder! Jag läntar fortfarane efter snö! Jag bara måste få vinter...jag blir deppig av det här gråvädret med regn och is! Hoppas snön kommer imorrn som de lovat!:) Tänk stjärnklart, gnistrande snö och lagom kyla! :)