torsdag 1 november 2012

Bockbord och kärlhylla...


Nu flyttar lite Norrland in i Odensvi, huset börjar bli en samlingsplats för möbler och detaljer från många landskap och platser, Närke, Dalarna, Uppland och nu Norrland. En ganska intensiv arbetshöst med mycket resor bland annat till Sundsvall har gjort att jag hittat nya antikaffärer. Efter en bilresa i det första snöovädret för året så är nu bockbordet och kärlhyllan på plats i köket. Tidigt i höstas såg jag den här besticklådan och eftersom den fanns kvar nu var det nog meningen att den skulle få följa med....Härligt nött och i lite dova skitiga färger som jag gillar och benbesticken passade perfekt. Nu ska jag lägga in mer ved i järnspisen och tända den första brasan i kakelugnen.
 
Ha en skön kväll....
 

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Säger bara det; jag gillar verkligen din blogg!
Lägger till dig så att du inte kommer bort, jag återvänder gärna för att läsa äldre inlägg men behöver mer tid för det.

Kramar
Cia