lördag 19 maj 2012

Dags för mer färg....

alldeles för vitt i min smak

Nu är listerna uppe i farstun men vitt i vitt är inte min modell, jag vill ha in mer kontraster så i morgon ska jag ge mig på listen. Jag tänkte försöka mig på att måla den på frihand. Jag vill ha färger som knyter ihop den gröna anderstugan och det rosa köket, vi får se hur det blir. Jag gillar bården på framsidan av boken Dalamåleri som är en fantastiskt inspirerande bok om man letar efter möjliga schabloner och måleri detaljer. Annars kan man förstår ta sig ett glas vin och njuta både av bilderna och den intressanta texten.
Jag gillar sättet att måla på, inte exakt utan lekfullt och lite man tager vad man haver. Bården i Dalamåleri är lite skirare med blommorna emellan. Ja, nu gäller det att välja har en del färgskvättar kvar som kan användas som de är eller blandas och förstärkas på olika sätt. Imorgon får vi ser vad det blir om jag inte blir nöjd så finns en hel hink med matt linoljefärg att måla över med.

Nu gäller det att sova på saken...

Inga kommentarer: