söndag 14 november 2010

Kakelugnsvärme.....

Fantastiska gamla formar

Så sprider sig doften av jul, lite tidigt men ändå så härlig. Ellika och jag har bakat pepparkakor och pepparkakshus som nu ska garneras med kristyr och säljas på julmarknaden. För mig är tiden innan jul framför allt samvaro inom familjen eftersom vi alla gillar att baka, göra godis och fixa på olika sätt. Det startar med julmarknaden den första advent och fortsätter sedan med adventsfika för hela släkten ock så vidare fram till jul.

Stänkmålningen blev uppskjuten till imorgon eftersom färgen torkar lite långsamt i novembervädret.
Nu blir den en hundpromenad i ett lätt snöfall därefter brasa och stickning av handledsvärmare till marknaden. Har inte stickat på många år men det är så kul är glad att jag kom igång igen.

Ha en skön kväll.....

1 kommentar:

Sara sa...

Hej. Jag halkade in på din blogg ikväll. Kände att jag var tvungen att kommentera ert projekt: vilket jättefint hus ni har (åter)skapat! Fina proportioner, panel och färger! Väldigt, väldigt fint!