måndag 31 maj 2010

Äntligen bygghelg!!

Äntligen en bygghelg och fint väder dessutom. Känns som om det hände en del den här helgen. Är det något vi lärt oss under de här åren är att det inte alltid blir det som vi planerat som blir gjort. Har ju talat om takmålning flera gånger men det blev inte den här helgen heller. Vi har lindrevat fönster, tagit upp dörrhål på övervåningen, lagt dit sista brädorna i köksgolvet och slagit i spik i taket så lite blev det trots allt.


Från ett sovrum till ett annat, nu finns här dörrhål

Min nya favorit bok är just nu Stora boken om byggnadsvård av Göran Gudmundsson. Bra tycker jag trots att jag läst mycket under de senaste åren fyller den ut en del tomrum. Jag saknar däremot en riktigt bra bok kring färgsättning inomhus med massor av bilder och exempel. Ofta är det samma saker som kommer upp i böckerna om byggnadsvård, färgsättning av dörrar och paneler men sällan helheten.

Spikarna äntligen på plats!

1 kommentar:

Therése sa...

Vad fint det blir med de smidda spiken:) Men jag förstår att de är svindyra...

Hälsningar/
Therése