söndag 18 april 2010

Vårhelg...

Tillbaka efter en trevlig helgresa med man och Elsa till Kvidinge och Skåne. Idag såg vi havet på Bjärehalvön lite sommarkänsla även om vädret var alldeles för kyligt. Massor av vitsippor i bokskogen och små gröna knoppar. På vägen ner stannande vi i Gränna en stad som bär många minnen med sig från det att jag var liten och var på bilsemester med mamma och pappa. Vi hittade ett ur mysigt fik med en härlig genuin 50-talsinredning. Härligt slitet, med fula lampor, virkade dukar på borden och plastblommor men en trivsam stämning

Trevlig middag igår med våra släktingar i Skåne och idag keramik shopping i Tomas fantastiska verkstad. Jag köpte bland annat ett stort stengods fat med en fantastisk glasyr i järnoxid som jag bara förälskade mig i direkt jag såg det. Jättespännande att höra Tomas berätta och få ta del av hans kunnande.

God natt.........

Inga kommentarer: