lördag 13 mars 2010

Lite bilder från Lima

Härligt vår vinterväder idag med fika ute vid söderväggen. Här kommer lite mer bilder från huset i Lima som tyvärr står där idag tömt på mycket av sin inredning. Fönstergluggarna gapar tomma och de flesta av karmarna och det mesta av glaset sitter idag i Odensvi. Som jag sagt så sved det i hjärtat att plocka delar från detta fantastiska hus men tyvärr kunde inte vi påverka det.

Den fina entrédörren kommer att få pryda ett hus i Falun eftersom vi inte har någon användning av den och vi vill att den ska hitta en ny plats. Här på bilden ser man in i det fantastiska köket med fönster åt tre håll och en fantastisk pärlspont. Det var inte lätt att få loss pärlsponten utan att den spräcktes med vi lyckades till sist med att få loss en del och tanken är att använda den i badrummet. Det finns något sorgligt och vemodigt över gamla hus som töms i mig väcks genast känslan av att jag vill rädda huset med respekt för alla som vårdat och älskat det över tiden.

Nu ska vi förbereda oss för kvällens 30- års fest

1 kommentar:

Therése sa...

Nu har jag läst hela bloggen och ni har kommit så mycket längre än jag och då blir jag nyfiken på era erfarenheter av det mesta ni hittills har gjort. Jag kommer att följa ert arbete med glädje och har du/ni några universaltips såhär innan man sätter i gång ett liknade projekt får ni gärna skriva antingen på min blogg eller i mejl:skolt@live.se

Dessutom måste jag tillägga: vilken underbar spis ni murat!

Lycka till med allt!
Therése