lördag 13 februari 2010

Sommar...

Yngsta dotterns projektarbete ska vara inlämnat nästa vecka vilket gjort att vi suttit tillsammans hela dagen och fördjupat oss i kalvars olika beteenden. Väldigt intressant med massor av ny kunskap för mig. Ellika är en strong fotograf och har massor av fina bilder och den här tycker jag är fantastisk. Här är den stolta mamman fångad med sin alldeles nyfödda kalv, allt skedde utan närvaro av oss människor i en vacker sommarhage.

Jag har bestämt mig för att jag måste ta konsekvenserna av det jag sett på TV och läst om när det gäller djurhållning och därför kommer jag i fortsättningen att försöka göra de klokaste valen då det gäller köp av kött. Det räcker inte med att sitta i soffan och bli upprörd, jag vill ha koll på vad jag äter både för djur natur och min egen skull.

Nu väntar tävlingar av olika sorter...ha en skön kväll

Inga kommentarer: