fredag 25 december 2009

Ha en fortsatt skön helg

God fortsättning på julhelgen. Igår firade vi en underbar julafton med släkt och vänner. Fantastisk julmat, julgotter umgänge och senare på julaftonskvällen samvaro kring olika spel. Gårdagens goda gärning var när hela vår familj sjöng julsånger iklädda tomteluvor på min pappas demensboende. Vi gjorde samma sak förra året och det blev så uppskattat att vi bestämde oss för att göra om det. Pappa bor på ett fantastiskt boende, han är glad och nöjd och får vara i en miljö med jättebra personal. Så som det är nu känner jag och min syster att han inte kan ha det bättre.

Tänkte ta en paus från bloggandet under resten av helgen ägna mig och böcker, julgotter och samvaro. Nu ska jag sjunka ner i skön fåtölj med en julbok, te och ett par goda saffransskorpor

Rosendals saffransskorpor

Inga kommentarer: